RTL-Ventures investeert in het ambitieuze familiebedrijf Travelbags.nl
06-12-2018 in Home & Nieuws & Achtergrond

Met de entree van RTL-ventures is het draagvlak voor verdere expansie van Travelbags.nl een feit. Naast Hardenberg (hoofdvestiging), Zwolle en Groningen ligt het in de lijn om de komende jaren meerdere shops te openen. ‘Het is logisch om nu te kiezen voor een stevige groei, openbaart manager Erica Kaman Horstra

Ze vervolgt: ‘We willen internationaal gaan acteren, vooral online. Om te beginnen op de Duitse markt, dat geldt als een enorme uitdaging. Met de komst van RTL-ventures aan aandeelhouder hebben we een sterke maar ook strategische partner aan boord. Bij de komst van de participant stond de familie er op om een meerderheidsaandeel te behouden. Met RTL-ventures zijn we zichtbaar in Expeditie Robinson, in reclameblokken en tal van RTL-programma’s. De opbouw van het merkt Travelbags is in volle gang. Ook de merken die we voeren profiteren natuurlijk mee van ons succes.’

Familiebedrijf
Erica Kaman-Horstra is verantwoordelijk voor de shops. ‘Twaalf jaar geleden begon Moeder met een heel gewoon winkeltje in Hardenberg. En dat was vanaf dag één een daverend succes. Mijn broertjes kwamen na 2 jaar, in 1990 2008 in de zaak. Mijn jongste broertje was beroepsmilitair en kwam destijds net terug uit Afghanistan. Hij staat strak en goed voor inkoop en distributie.

Mijn andere broer is verantwoordelijk voor marketing, automatisering en onze performance op het internet. Vooral de online verkoop heeft een enorme vlucht genomen, we hebben op het internet een krachtige positie. De verkoop groeit nog elke dag. Ik geloof in de mix van online en fysieke performance. Online sales en de fysieke shop kunnen niet zonder elkaar, ze zijn buitengewoon complementair.

Nauwelijks bij te houden
Af en toe is de groei nauwelijks bij te houden. Dat vraagt een grote inzet van velen. Onze magazijnen staan in Hardenberg, daar is het ook allemaal begonnen. Eerder dit jaar heeft Moeder een stapje terug gedaan. Ze heeft het fundament neergezet van iets moois en mag vol trots terugkijken op haar pionierswerk.’

Aandacht
In haar shops besteedt Erica veel aandacht aan kwaliteit van inrichting. ‘Design speelt een steeds belangrijke rol, esthetiek doet er toe. De gebruiker van nu wil een effectieve koffer, wil ook een mooie koffer en ze mag ook niet te zwaar zijn, en dat een koffer met een trekstang, rollend wordt voorbewogen is vanzelfsprekend. Vergelijk dat alles een met een jaar of 10 geleden. De luchtvaart stelt steeds hogere eisen aan de bagagedragers. Dat alles is bij de hedendaagse koffer terug te zien in vorm en gebruikersgemak’. Uiteraard gaat het bij Travelbags niet alleen over koffers. Het Travelbags-concept communiceert maar liefst 15.000- artikelen en 135 merken. ‘De zomermaanden zijn als gewoontegetrouw erg druk. Kinderen gaan naar nieuwe scholen, daar horen nieuwe tassen bij. In de zakelijke markt zijn lichtgewicht tassen ook een issue. Ook hier doen relevante aspecten als gewicht, vormgeving en effectiviteit er steeds meer toe. En vergeet niet dat mensen ook graag het trotse verhaal achter een Merk willen leren kennen. Het is ook onze taak om Merkbeleving gedurig te voeden’.

 

TRAVELBAGS
Travelbags.nl is de online winkel op het gebied van koffers en tassen. Men vindt hier, maar ook in de fysieke winkels een gevarieerd aanbod met de nieuwste trends op het gebied van lederwaren en bagagedragers van mooie merken. Voor de bezorging van haar producten werkt Travelbags samen met Post.NL. Verzending van Travelbags producten is gratis, ruilen en retour ook. Klanten kunnen achteraf betalen.


Delen