Multicopy toont haar nieuwe gezicht
04-11-2018 in Home & Nieuws & Achtergrond

Heeft u ‘m al gezien, die nieuwe sfeercampagne van Multicopy? Voor velen wellicht verrassend, want Multicopy is met zo’n 70 vestigingen een grote partner die veel meer doet dan alleen drukwerk regelen. “We zijn de laatste jaren uitgegroeid tot allround communication company”, weet eigenaar René van Steensel van onder meer de Zwolse vestiging. Net zoals de naam belooft.


Multicopy is in beweging. Sinds kort zijn de acht noordelijke vestigingen (Leeuwarden, Drachten, Groningen, Assen, Emmen, Hoogeveen, Emmeloord en Zwolle) van het bedrijf gaan samenwerken onder de noemer Multicopy Noord-Nederland. “Het is een pilot”, weet Van Steensel, “maar onze verwachting is dat we elkaar zo beter aanvullen. En we kunnen meer investeren in nieuwere technologieën. Internet is concurrerend qua prijs, maar wij scoren op al die andere punten zeker zo goed of beter. Denk eens aan lokale begeleiding, keuze, kennis, service en kwaliteit.”

 

Vertrouwde team op Marslanden
Van Steensel weet zich omgeven met het vertrouwde team onder bedrijfsleider Wim Sloots van Multicopy Zwolle op bedrijventerrein Marslanden. Het lokale karakter blijft belangrijk; (zakelijke) klanten kunnen er voor al hun communicatievragen terecht. Van huisstijl en signing tot belettering van auto’s en bedrukking van kleding. Maar ook online biedt het bedrijf alles. Van het verzorgen van direct mail tot websites en apps. En juist daaraan wil Multicopy met de nieuwe campagne meer bekendheid geven. “Ons 45 jaar sterke merk staat. We zijn niet voor niets het grootste grafische bedrijf van Nederland. Veel starters kloppen bij ons aan voor hun visitekaartje. Als je dan in gesprek gaat, zien ze dat we veel meer kunnen bieden dan dat”, is de ervaring van de eigenaar.

 

Cross-mediaal op TrendsExpo
“We zijn er goed in, maar we zijn veel meer dan een copyshop die snel en goed levert”, belicht Van Steensel de meerwaarde: “We zijn een partner die niet alleen produceert en aflevert, maar ook meedenkt over de verschillende communicatie-uitingen die mogelijk zijn en waarmee je als ondernemer je bedrijf de waarde geeft die het verdient. De mogelijkheden om gericht een doelgroep te bedienen zijn inmiddels heel groot. Wij beschikken over de technologie en databases waar we rekening houdend met de privacywetgeving heel effectief gebruik van kunnen maken.” Die kennis wil Multicopy parallel met de cross-mediale campagne nadrukkelijk etaleren. In een drietal locaties, waaronder in Zwolle de TrendsExpo op 21/22 november, presenteren de noordelijke vestigingen zich als décommunicatiepartner voor de ondernemer. De one-stop-shop voor elke uiting.

 

Van museum tot multinational
Menig bedrijf in Noord-Nederland heeft al ervaren hoe allround en innovatief Multicopy is. Zelf is Van Steensel enthousiast over het Drents Museum in Assen dat periodiek voorzien wordt van nieuwe infowanden, vloerdelen, signing en promotiemateriaal, dat Multicopy allemaal verzorgt. Dichterbij huis is ze actief bij onder meer enkele gerenommeerde multinationals. Direct in het oog springend zijn de beletterde achtergevels aan het Gasthuisplein in de binnenstad, de belettering en kaart van het Wijnhuis aan het Kerkplein en de bewegwijzering van De Stadshoeve in Stadshagen. Daarnaast is Multicopy in Zwolle maatschappelijk betrokken, vertelt Sloots: “We verzorgen bijvoorbeeld de huisstijl van zorginstelling Intermezzo, maar steunen dit kanker-nazorgcentrum voor kinderen ook via de jaarlijkse Solextour, waar we geld mee inzamelen. Maar het zit ook in kleine gebaren zoals het verstrekken van kleurboeken en -potloden aan het Ronald McDonaldhuis, waar we partner van zijn. Daar helpen we ook graag mee.”

 

Multicopy The Communication Company
Benjamin Franklinstraat 22, Zwolle
038 – 423 7373
www.multicopy.nl/zwolle


Delen